اگر میل جنسی‌تان کم شده است باید بدانید که تنها نیستید. خبر خوب این است که این وضعیت می تواند عوامل و دلیل گذرا و قابل درمانی داشته باشد و برطرف شود. درواقع درصورتی که کاهش میل جنسی شما گذرا باشد، نیازی نیست که آن را تحمل کنید. بلکه می توانید برای بالا بردن میل جنسی تان به روش های مختلف درمان نوین یا خانگی روی بیاورید. یکی از بهترین این روش ها استفاده از مکمل‌ها و تقویت بنیه‌تان است.

در این مقاله به معرفی تعدادی از مکمل‌ها و گیاهان دارویی مفید برای افزایش میل جنسی می‌پردازیم.

بالا بردن میل جنسی با مکمل‌ها

بهترین مکمل‌ها برای بالا بردن میل جنسی آن‌هایی هستند که به طور طبیعی به تولید هورمون های جنسی در بدن شما کمک می کنند. کاهش میل جننسی در زنان شایع تر از مردان است. کاهش میل جنسی و توانایی جنسی ممکن است به خاطر عوامل متعددی ایجاد شود. عواملی مانند افسردگی، استرس، برخی از داروهای تجویزی، سطح کم تستوسترون، اضافه وزن، ورزش بیش از حد، استفاده از مخدرها و الکل و غیره می‌توانند در هر سنی باعث بروز مشکلاتی در روند رابطه جنسی شوند.

افزایش مصرف ویتامین بی

بعضی اوقات کاهش میل جنسی می تواند به خاطر کمبود ویتامین بی در بدن باشد. این ماده روی بالا بردن انرژی تاثیر زیادی دارد. مواد غذایی که مقادیر زیادی ویتامین بی دارند مانند گوشت، گوشت ماکیان، گوشت گاو، تخم مرغ و سبزیجات برگ را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید.

افزایش مصرف آنتی‌اکسیدان‌ها

بهترنی مکمل‌ها برای بالا بردن میل جنسی، آن‌هایی هستند که به تولید تانرژی و هورمون‌ها در بدن کمک کنند. در همین راستا ما مصرف ویتامین ها E و A - آنتی اکسیدان‌هایی که به تولید انرژی، تقویت گردش خون و رشد سلولی کمک می کنند، پیشنهاد می کنیم. بهتر است مواد غذایی سالمی مانند میوه ها، سبزیجات، مغزهای خوراکی و غلات حاوی مواد مغذی را مصرف کنید. شما همچنین می توانید از مکمل‌هیا ویتامین برای تقویت میل جنسی تان استفاده کنید.

مکمل روی

یکی دیگر از مکمل هایی که برای بالا بردن میل جنسی موثر است، مکمل روی می‌باشد. برخی از مطالعات نشان داده اند که پیوند تنگاتنگی بین کمبود روی و کاهش میل جنسی در زنان و مردان وجود دارد. صدف های چروک یکی از بهترین منابع غذایی حاوی روی هستند. برای تامین این ماده همچنین می توانید مکمل روی مصرف کنید.

بالا بردن میل جنسی با مکمل‌ها و غذاهای مفید

افزایش مصرف سلنیوم

سلنیم به طور طبیعی در مغزیجات، گوشت گاو، ماهی تن و غلات یافت می‌شود. البته باید در مصرف این مواد غذایی احتیاط کنید. چرا کهمقادیر زیاد این ماده (بیش از ۴۰۰ میکروگرم) باعث بروز برخی عواض جانبی مانند مشکلات قلبی، ریوی و کلیوی می‌شود. همچنین احتمال ابتلا به سرطان پروستات در مردان را افزایش می دهد.

بالا بردن میل جنسی با مکمل‌ها و غذاهای مفید

 مصرف ال-آرژنین

بعضی از مطالعات اولیه نشان داده اند که مکمل‌های ال-آرژنین بهبالا بردن میل جنسی در زنان کمک می کند. این مکمل باعث می‌شود که جران خون به واژن افزایش پیدا کند.

افزایش مصرف اسیدهای چرب امگا۳

برای بالا بردن میل جنسی می توانید روی امگا۳ هم حساب کنید. ماهی های چرب مانند سالمون، و تن به مقدار زیادی اسید چرب امگا۳ دارند. این اسید به گردش خون کمک کرده و علائم افسردگی را کاشه می دهد. هر دو این موارد کمک زیادی به هبود سلامت جنسی افراد می کند.

بالا بردن میل جنسی با مکمل‌ها و غذاهای مفید

ادویه‌ها را فراموش نکنید

مطالعه ای که در سال ۲۰۱۳ انجام شد اثبات کرد که جوز هندی می تواند عملکرد جنسی را بهبود دهد. از طرفی رایحه دارچین تاثیر خوبی در خلق و خوی افارد دارد. برخی از مطالعات هم نشان داده اند که عطر برخی از مواد غذایی مانند دارچین، برنج، چوب سدر و پانچولی قادرند میل جنسی را افزایش دهند.

جنسینگ

از گذشته‌هیا دور تاکنون جنسینگ به عنوان یک ماده خوراکی برای بالا بردن میل جنسی کاربرد داشته است. بعضی از مطالعات هم نشان داده‌اند که این ماده برای تقویت میل جنسی و درمان مشکلات نعوظ مفید است.

بالا بردن میل جنسی با مکمل‌ها و غذاهای مفید

گول تبلیغات را نخورید

تبلیغات زایدی بری بالا بردن میل جنسی و مشکلات جنسی می‌شود. که همه آن‌ها قابل اطمینان نیستند. درواقع حمل اختلالات جنسی تنها با ریشه‌یابی و تقویت بنیه فیزیکی و یا برطرف کردن علت اصلی امکان‌پذیر است. در هر صورت قبل از هر اقدامی بهتر است با یک پزشک حاذق مشورت کنید.