سلامت زیستی

مجله‌ی سلامت و تندرست زیستن

رژیم غذایی

خوراکی‌هایی که باعث زرد شدن دندان می‌شوند

دندان سفید و درخشان یکی از مواردی است که به زیبایی هرچه بیشتر صورت کمک می‌کند . اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد. کارهای زیادی هستند که باعث زرد شدن دندان می‌شوند. یکی از این موارد مصرف بعضی از خوراکی ‌هاست. با آگاهی از این که این خوراکی‌ها می‌توانند چه تاثیری روی وضعیت دندان‌های شما بگذارند، می‌توانید از مصرف آن‌ها خودداری کنید یا هر بار بعد از مصرف دهانتان را بشویید.

در این مقاله از سلامت زیستی شما را با ۱۴ خوراکی که باعث زرد شدن دندان‌ها می‌شوند آشنا می‌کنیم.

معرفی رژیم خیار و مزایا و مضرات آن

رژیم خیار یک رژیم لاغری سریع است که می‌تواند درمدت زمان کوتاهی از وزن فرد کم کند. انواع متفاوتی از این نوع رژیم وجود دارد که ادعا می‌کنند پیروی کردن از آن‌ها در مدت ۷ تا ۱۴ روز می‌تواند ۷ کیلوگرم از وزن فرد را کم کنند. اما آیا این ادعاها واقعیت دارند و واقعا می‌توانند در این مدت محدود تا این حد از وزن شما را کم کنند؟

در این مقاله از سلامت زیستی با ما باشید تا در خصوص رژیم خیار و مزایا و مضرات آن بیشتر بخوانیم.

معرفی خوراکی‌های سالم برای سلامت و تناسب اندام

تناسب اندام یکی از دغدغه‌های بسیاری از افراد است. خیلی‌ها دوست دارند که اندامی متناسب و زیبا داشته باشند. مشکل عده‌ای اضافه وزن است. و عده دیگری هم از لاغری بیش از اندازه رنج می‌برند. برای چاق شدن باید غذاهای چاق کننده سالم را مصرف کرد. گاهی هم غذاهایی که به نظر سالم می‌رسند درواقع چاق کننده و پرکالری هستند.

در این مقاله از سلامت زیستی با ما باشید تا غذاهای چاق کننده سالم را به شما معرفی کنیم.

همه چیز در مورد ویتامین B12

B12 ویتامین انرژی است. این ویتامین به ساخت دی ان ای، عصب‌ها و سلول‌های خونی کمک می‌کند. همچنین برای اینکه مغز سالم و سیستم ایمنی سالم داشته باشید، این ویتامین به شما کمک می‌کند. بدون B12 متابولیسم بدن به خوبی انجام نمی‌شود. B12 مانند ویتامین‌های دیگر نیست. و تنها در غذاهای حیوانی مانند صدف دریایی، تخم مرغ؛ گوشت و لبنیات پیدا می‌شود. طبق مطالعه ای که روی یک جامعه اماری کوچک در ایالات متحده انجام شد، 15 درصد افراد به اندازه کافی B12‌دریافت نمی‌کنند. بیشتر این افراد هم گیاه‌خوار هستند. یا دچار سلیاک یا مشکلات گوارشی دیگر هستند. یا اینکه سن‌شان بیشتر از 50 سال است. علائم کمبود B12 شامل خستگی، تپش قلب، آشفتگی روانی و غیره است.

در این مقاله از سلامت زیستی با ما باشید تا در خصوص ویتامین B12‌ بیشتر صحبت کنیم.

۷ مورد از علائم کمبود ویتامین

خستگی یکی از شایع‌ترین علائم کمبود ویتامین است. اما این عارضه علائم متعدد دیگری هم دارد. و همیشه به شکل خستگی خودش را نشان نمی‌دهد. ممکن است گاهی مشکلاتی در بدن ایجاد شود که ما چیز زیادی از آن‌ها نمی‌دانیم ولی درواقع یکی از علائم کمبود ویتامین باشد.

در این مقاله از سلامت زیستی قصد داریم در خصوص علائم کمبود ویتامین و نحوه درمان آن با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

رژیم مدیترانه‌ای و مزایای آن برای مغز

رژیم مدیترانه‌ای ممکن است احتمال ابتلا به زوال عقل و آلزایمر را کاهش  دهد. در بین تمام بیماری‌هایی که با بالا رفتن سن مرتبط هستند، ضعف حافظه و زوال عقل جز نگران کننده‌ترین موارد هستند. اما خبر خوب این است که مطالعات نشان داده‌اند که راهکارهای مختلفی برای جلوگیری از زوال عقل یا کاهش آن وجود دارد. برای مثال داشتن رژیم غذایی سالم کمک زیادی به پیشگیری از این وضعیت می‌کند.

در این مقاله از سلامت زیستی هم قصد داریم در خصوص رژیم غذایی ضدپیری و چربی‌های مفید برای مغز صحبت کنیم. که روند زوال عقل را کندتر می‌کنند.

آخرین مطالب سیاره‌ی آی‌تی
آخرین مطالب سیاره‌ی اپ
آخرین مطالب سیاره‌ی ویندوز
آخرین مطالب گردونک
آخرین مطالب سلامت‌زیستی
آخرین مطالب زاگرس رباتیک